Regulamin Rozgrywek

Regulamin Rozgrywek Football Hub League

I. Serwis i Administrator Serwisu

  1. Odnotowywanie wyników, prowadzenie Rozgrywek umożliwione i ułatwione jest Drużynom i Zawodnikom za pośrednictwem Serwisu footballhub.pl, a konkretnie jego subdomeny league.footballhub.pl, którego Właścicielem i Administratorem jest Firma PPHU MM Marcin Szpakowski, ul. Niepołomicka 52/6, 80-180 Gdańsk, NIP 8741781934, właściciel marki Football Hub.
  2. Działalność Serwisu ogranicza się do umożliwienia nawiązania kontaktów pomiędzy Użytkownikami i Zawodnikami oraz Administratorem za pomocą Internetu, odnotowywania wyników wydarzeń sportowych organizowanych przez Zawodników.
  3. Administrator nie jest organizatorem wydarzeń sportowych do przygotowania których wykorzystywany jest Serwis i świadczone w nim usługi. Użytkownicy Serwisu są organizatorami wydarzeń przygotowywanych z wykorzystaniem Serwisu i odpowiadają za ich przebieg.
  4. Przedmiotem działalności Serwisu jest umożliwienie Użytkownikom zakładania Kont oraz Profili własnych oraz swoich Drużyn sportowych, prezentacji osiągnięć sportowych, przeglądania treści udostępnionych przez innych Użytkowników, korzystania z Serwisu w celu ułatwienia organizacji wydarzeń.
  5. Użytkownicy w ramach Serwisu mają możliwość kupienia Usług dodatkowych oferowanych przez Administratora. Szczegóły płatności za Usługi dodatkowe zawierają się w Regulaminie Płatności Serwisu.
  6. Każdy Zawodnik, Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem Serwisu, Regulaminem Rozgrywek oraz przestrzegania go.
  7. Więcej informacji w Regulaminie Serwisu dostępnym w Serwisie oraz w Polityce Prywatności.

II. Warunki przystąpienia do Rozgrywek

  1. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego i listy zawodników w Serwisie na stronie zgłoszeniowej: https://league.footballhub.pl/zapisz-druzyne/
  2. Stworzenie dedykowanych Profili w Serwisie.
  3. Dopełnienie wszelkich formalności zleconych (w tym dostarczenie wymaganych dokumentów) przez Administratora.
  4. Udział w lidze jest i zawsze będzie darmowy.
  5. Zgłoszenie do Rozgrywek jest równoznaczne z zaakceptowaniem Polityki Prywatności, Regulaminu Serwisu i niniejszego Regulaminu Rozgrywek.
  6. Nowy zespół zawsze dołącza do najniższego istniejącego poziomu ligowego.
  7. Wytypowanie kapitana i osoby zastępującej oraz podanie ich danych kontaktowych dostępnych dla innych kapitanów z ligi oraz Administratorowi.
  8. Aby móc zarejestrować zespół wymagana jest liczba minimum 6 zawodników.
  9. Zawodnicy zapisani do ligi muszą mieć ukończone minimum 18 lat. W przypadku osób niepełnoletnich pisemną zgodę na udział musi wyrazić rodzic lub opiekun prawny.

III. Kapitan Drużyny

  1. Ma prawo do zgłoszenia i wycofania drużyny z Rozgrywek.
  2. Ma prawo zgłoszenia nowych i usunięcia obecnych zawodników zespołu w trakcie sezonu.
  3. Jest odpowiedzialny za zachowanie się drużyny, zarówno podczas meczu jak i po jego zakończeniu oraz w społeczności Rozgrywek, tzn. na oficjalnych stronach, podstronach, profilach i grupach w mediach społecznościowych Football Hub oraz innych mediach Rozgrywek.
  4. Jest odpowiedzialny za bieżący kontakt z Administratorem i innymi Kapitanami zespołów
    w celu otrzymywania aktualnych informacji dotyczących Rozgrywek.
  5. Odpowiada za rozstrzyganie sporów w trakcie meczów oraz po ich zakończeniu wspólnie z Kapitanem drużyny przeciwnej.

IV. Założenia na sezon 2021/22

  1. Sezon rozpoczyna się 1 sierpnia 2021r.
  2. Sezon kończy się dnia 30 czerwca 2022r.
  3. Z 1 ligi spadają łącznie 4 zespoły, analogicznie z 2 ligi awansują łącznie 4 zespoły.
  4. Po zakończonym sezonie 2 ostatnie (miejsca 15. i 16.) drużyny 1 ligi spadają do 2 ligi, analogicznie 2 pierwsze (miejsca 1. i 2.) drużyny 2 ligi awansują do 1 ligi.
  5. Drużyny z miejsc 11., 12., 13. i 14. z 1 ligi rozegrają baraż o utrzymanie. Analogicznie drużyny z miejsc 3., 4., 5. i 6. z 2 ligi rozegrają baraż o awans. Utrzymanie – (1U – pierwszy mecz o utrzymanie) miejsce 11 zagra z miejscem 14, (2U – drugi mecz o utrzymanie) miejsce 12 z miejscem 13 – zwycięzcy się utrzymują, przegrani spadają. Awans – (1A – pierwszy mecz o awans) miejsce 3 z miejscem 6, (2A – drugi mecz o awans) miejsce 4 z miejscem 5 – zwycięzcy awansują, przegrani zostają. Dokładna forma baraży zostanie określona najpóźniej miesiąc przed końcem sezonu przez Administratora.

V. Przepisy gry

  1. Gramy z duchem gry fair play!
  2. Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za wypadki przed, po i w czasie rozgrywania spotkań zorganizowanych przez Zawodników, ani za koszty leczenia.
  3. Dbając o zdrowie Zawodników, przebieg meczu w atmosferze bezpiecznej, przyjaznej gry obowiązuje całkowity zakaz wykonywania wślizgów. Każdorazowy wślizg wykonywany w bliskiej obecności przeciwnika karany jest rzutem wolnym dla przeciwnika.
  4. Dbając o zdrowie Zawodników, przebieg meczu w atmosferze bezpiecznej, przyjaznej gry oraz mając na uwadze dbałość o nawierzchnię boisk ze sztuczną nawierzchnią zalecamy nie grać w obuwiu z metalowymi korkami.
  5. Liczba zawodników na boisku to 5 w polu + bramkarz:
    • w przypadku mniejszej ilości przybyłych zawodników rozgrywamy mecz w równej ilości zawodników po obu stronach,
    • Kapitanowie mają możliwość zawarcia wspólnego postanowienia o innej, określonej liczbie graczy na boisku w przypadku pojedynczego, wybranego meczu.
  6. Czas gry: 
    • minimum, standardowo 2 x 30 minut,
    • w przypadku obopólnej zgody Kapitanów możliwe jest zwiększenie czasu, ale do maksimum 2 x 45 minut,
    • wskazane jest, by czas gry mierzony był przez obie strony jednocześnie lub wyznaczoną osobę postronną (np. sędziego jeśli bierze udział),
    • czas gry nie jest zatrzymywany w trakcie trwania spotkania, ale za obopólną zgodą Kapitanów (lub zarządzeniem sędziego) może zostać przedłużony o ustaloną ilość minut.
  7. Liczba zmian w trakcie trwania meczu dowolna (zmiany hokejowe):
    • zawodnik wchodzący na boisko może pojawić się na placu gry dopiero po tym,
      gdy plac gry opuści zawodnik schodzący,
    • zmiana powinna odbywać się w wyznaczonej i ustalonej przez Kapitanów strefie przy boisku (np. linia środkowa boiska, okolice własnego pola karnego),
    • zmiany hokejowe nie dotyczą wymiany „całego składu”, wymiana „całego składu” może być przeprowadzona tylko gdy piłka opuści plac gry lub piłkę w rękach trzyma bramkarz drużyny przeprowadzającej zmianę.
  8. Stroje zawodników:
    • aby przystąpić do meczu ligowego minimum jedna drużyna musi wyraźnie wyróżniać się kolorystycznie od rywali,
    • brak wymagań dotyczących numerów na plecach,
    • dopuszczalne są oznaczniki, plastrony, kamizelki itp.,
    • zawodnik nie powinien nosić jakichkolwiek przedmiotów (np. biżuteria, okulary),
      które mogą stanowić zagrożenie dla niego samego oraz innych uczestników meczu,
    • obuwie dopuszczalne jest zgodnie z regulaminem obiektu, na którym zorganizowany jest mecz, jednakże nie zalecamy grać w obuwiu z metalowymi korkami (typu „wkręty”),
    • pierwszeństwo wyboru barwy koszulek posiada gospodarz meczu, czyli drużyna która zorganizowała miejsce do rozegrania meczu.
  9. Sędziowanie:
    • Administrator nie zapewnia udziału sędziów podczas meczów, ale Zawodnicy organizujący mecz mogą zapytać o opcję sędziowania meczu poprzez kontakt z Administratorem Rozgrywek, jednocześnie akceptując Regulamin Sędziowania,
    • jeżeli w trakcie meczu ktokolwiek z Zespołu FH pełni rolę wyłącznie obserwującą (np. robiąc zdjęcia, relację live) nie rozstrzyga on żadnej sytuacji spornej z boiska, nie stanowi strony w wydarzeniach na boisku,
    • w przypadku sędziowania meczu przez Sędziego wyznaczonego przez Administratora, drużyna przeciwna nie może odmówić udziału sędziego w meczu.
  10. Rzuty wolne:
    • rzut wolny wykonywany jest zawsze z piłki stojącej,
    • po faulu rzuty wolne są zawsze bezpośrednie,
    • po zagraniu piłki ręką, zawsze wykonywane są rzuty wolne pośrednie,
    • zawodnicy drużyny broniącej są zobowiązani stać w odległości co najmniej 5 kroków od piłki (przybliżona odległość 3m),
    • rzut wolny może być wykonywany od razu „bez gwizdka”, ale zawsze z piłki stojącej,
    • podczas rzutu wolnego bramkarz drużyny broniącej ma prawo poprosić o grę „na gwizdek”; oznacza to, że rzut wolny może być wykonany dopiero po sygnale bramkarza o gotowości do gry, a drużyna wykonująca rzut wolny ma obowiązek przestrzegania tej zasady.
  11. Bramkarz wykonuje wznowienie od bramki z ręki, nie obowiązuje tzw. „piątka”, czyli wybicie z piłki stojącej w polu karnym.
  12. Rzuty z autu wykonujemy nogą z linii bocznych boiska.
  13. Punkty w tabeli:
    • zwycięstwo: +3 pkt.,
    • przegrana: 0 pkt.,
    • remis: +1 pkt.
  14. Zielona kartka – zawodnicy lub drużyny mogą otrzymywać „zielone kartki” za zachowanie godne pochwały, zgodnie z duchem gry „Fair Play”:
    • podczas sędziowania meczu przez sędziego,
    • na skutek zgłoszenia zdarzenia/zachowania w duchu „Fair Play”,
    • podczas zwykłego obserwowania meczu przez Administratora.
  15. Ranking Zielonych kartek dostępny jest w Serwisie, a rozliczany na koniec sezonu. Nagrody w Rankingu przyznawane są przez Administratora, wg tabeli oraz własnych preferencji.
  1. W 1. lidze każdy zespół może rozegrać maksymalnie 2 mecze ligowe z każdym rywalem.
  2. Mecze rewanżowe w 1. lidze można rozgrywać od początku rundy wiosennej, czyli 1 lutego 2022 r. lub po rozegraniu minimum 10 meczów ligowych w sezonie.
  3. W 2. lidze każdy zespół może rozegrać maksymalnie 2 mecze ligowe z każdym rywalem. Jeżeli 2. liga do dnia 1 lutego 2022r. nie przekroczy liczby 12 zespołów to liczba meczów ligowych z każdym rywali może wzrosnąć do 4 meczów – decyzja stoi po stronie Administratora.
  4. Każda drużyna może w ciągu jednego dnia rozegrać maksymalnie 2 mecze ligowe, z zaznaczeniem, że nie mogą być to mecze z tym samym przeciwnikiem. Dodatkowo, w tym samym tygodniu nie można rozegrać 2 meczów ligowych z tym samym przeciwnikiem. Takie mecze nie zostaną uznane przez Administratora do statystyk Rozgrywek.
  5. Klasyfikacja drużyn w tabeli jest ustalana według kryteriów kolejno:      
    • ilość punktów,
    • suma bezpośrednich spotkań,
    • strzelone bramki,
    • bilans bramek strzelone do straconych,
    • ilość zielonych kartek zdobytych przez drużynę (im więcej tym lepiej),
    • w przypadku remisu we wszystkich powyższych kryteriach – dodatkowy mecz rozgrywany pod obserwacją Administratora i w terminie ustalonym przez Administratora – ale tylko w sytuacjach znaczących na koniec sezonu, tj. decydujących o awansie/spadku/zajęciu miejsca promowanego nagrodami.
  6. Walkower jest wpisywany jako wynik 5:0 do tabeli ligowej i przyznawane są punkty tak jak za zwycięstwo.
  7. Wynik meczu:
    • Kapitanowie obu drużyn zobligowani są do wypełnienia protokołu z meczu za pośrednictwem formularza dostępnego w Serwisie,
    • informacje, statystyki, wypełniane muszą być zgodnie ze stanem faktycznym oraz duchem gry fair play,
    • w przypadku braku zgodności co do wyniku meczu ze strony obu Kapitanów, mimo interwencji Administracji, mecz zostaje anulowany i powtórzony musi być w obecności osób wyznaczonych przez Administratora.
  8. Zmiany w tabeli ligowej w trakcie trwania rozgrywek:
    • Administrator zastrzega  sobie  prawo  do  usuwania  drużyn  nieaktywnych  i uzupełnianie ich miejsca zespołami z niższej klasy rozgrywkowej (jeśli takie utworzono),
    • Administrator zastrzega sobie prawo awansowania zespołów znacząco wyróżniających się aktywnością i poziomem sportowym poza kolejnością, jednakże biorąc pod uwagę wszelkie czynniki wpływające na taką decyzję oraz ustosunkowanie się Kapitanów pozostałych zespołów.

VI. Przewinienia oraz kary w rozgrywkach

  1. Administrator Rozgrywek ma prawo do karania zarówno Drużyny, jak i Zawodników za łamanie Regulaminów, zasad fair play oraz za naganne zachowania na boisku jak i poza nim w ramach społeczności Rozgrywek
  2. W przypadku jakichkolwiek niejasności głos ostateczny ma Administrator, do którego w takich przypadkach  należy  się  zgłosić! Kapitanowie przekazując decyzję w spornej sytuacji Administracji zgadzają się z późniejszą decyzją!
  3. Podstawą do rozstrzygania sytuacji spornych jest niniejszy Regulamin.
  4. Przynależność zawodnika do zespołu – każdy Zawodnik może być jednocześnie członkiem tylko jednej drużyny z ramach rozgrywek, rozgrywanie meczów w więcej niż jednym zespole podlega karze:
    • kara dla zespołu sklasyfikowanego wyżej w hierarchii: -4pkt.,
    • kara dla zespołu sklasyfikowanego niżej w hierarchii: -2pkt.,
    • zawieszenie zawodnika na 5 meczów i/lub 2 miesiące,
    • indywidualne kary nadane przez Administratora.
  5. Transfery:
    • Zawodnik może zmienić Drużynę maksymalnie 2 razy w ciągu jednego sezonu,
    • trzecia zmiana zespołu jest możliwa tylko w przypadku:
      • usunięcia obecnego zespołu,
      • założenia własnego zespołu dołączającego do rozgrywek,
      • usunięcie zawodnika z zespołu przez kapitana (w tym przypadku argumentację Administratorowi musi przedstawić wspomniany kapitan),
      • na skutek indywidualnie kierowanej do Administratorów Rozgrywek prośby o zgodę na transfer,
    • za rozegranie meczu ligowego po przekroczeniu dozwolonej liczby transferów i braku jakiejkolwiek informacji skierowanej do Administratora Rozgrywek zawodnik zostaje zawieszony na okres 2 miesięcy, a zespół jest karany jak w przypadku gry zawodnika nieuprawnionego (pkt 4.),
    • transfery każdorazowo robione są poprzez zgłoszenie do Administratora oraz rozpatrywane przez Administratora.
  6. Dopisanie zawodników:
    • nowych Zawodników (nie będących zrzeszonymi w żadnym zespole) dopisywać do drużyny przez cały czas trwania sezonu,
    • Zawodnika można dopisać do zespołu najpóźniej w dzień poprzedzający dzień meczowy, ale nie później niż 24h przed meczem, odstępstwa od tej zasady muszą być indywidualnie argumentowane i akceptowane przez Administrację oraz drużynę przeciwną,
    • za moment „dopisania” zawodnika do zespołu traktuje się moment wysłania zgłoszenia poprzez oficjalny formularz znajdujący się na stronie (godzina otrzymania zgłoszenia w systemie): https://league.footballhub.pl/dodaj-nowego-zawodnika-do-zespolu/
  7. Gra nieuprawnionego zawodnika, czyli:
    • nie zgłoszonego do zespołu oraz niesklasyfikowanego w Serwisie,
    • i/lub przypisanego do innego zespołu,
    • i/lub zawieszonego przez Administratora.
  8. Zdemaskowana próba zatajenia owego stanu będzie karana walkowerem.
  9. Wyjątkiem jest sytuacja, w której przeciwnik wyrazi zgodę na udział zawodnika nieuprawnionego. W przypadku wystąpienia ów okoliczności rekomendujemy w duchu fair play i propagowaniu dużej ilości grania, wzajemne informowanie się o takowych faktach. W takiej sytuacji może on bez konsekwencji przystąpić do meczu.
  10. Każdorazowo Kapitanowie drużyn powinni weryfikować przed meczem, czy w drużynie nie znajdują się zawodnicy nieuprawnieni do gry, a Kapitan drużyny przeciwnej nie zataja tego faktu.
  11. Odwoływanie meczu:
    • każdy zespół ma możliwość bez konsekwencji odwołania meczu na dłużej niż 1 dzień, dokładnie 24 godziny przed rozpoczęciem meczu, z wyłączeniem meczów „last minute”,
    • odwołanie spotkania na krócej niż 24 godziny przed rozpoczęciem meczu jest karane walkowerem na korzyść przeciwnika,
    • wyjątkiem może być prośba przeciwnika by przełożyć mecz i nie karać ów zespołu, co zgodnie z duchem gry fair play i propagowaniem dużej ilości grania rekomendujemy,
    • nie pojawienie się na meczu bez wcześniejszego uprzedzenia rywala co najmniej 6 godzin przed meczem karane, oprócz oddaniem walkowera, dodatkowo odjęciem 2 punktów z tabeli ligowej.

VII. Aktywność drużyn

  1. W trakcie trwania sezonu, należy w każdym miesiącu rozegrać minimum 2 mecze ligowe.
  2. W przypadku braku rozegrania minimum 2 spotkań zespół zostaje ukarany odjęciem 2 pkt. w tabeli ligowej. Administracja może wykluczać określone miesiące z brania pod uwagę przy weryfikacji aktywności.
  3. Dodatkowo w trakcie trwania sezonu należy rozegrać wymaganą liczbę spotkań w określonych terminach:
    •  6 meczów do końca października 2021r.,
    • 10 meczów do końca stycznia 2022r.,
    • 14 meczów do 17. kwietnia 2022r.,
    • 20 meczów do końca sezonu.
  4. Za każdy 1 brakujący mecz w dniu wyznaczonego minimum drużyna zostaje ukarana odjęciem 1 punktu z tabeli ligowej (np. drużyna 1. lutego ma rozegrane 8 meczów = -2 pkt.).
  5. Punkty karne z pkt. 2 i 3 sumują się.
  6. Brak aktywności przez 2 miesiące grozi usunięciem z ligi (do weryfikacji przez Administratora).
  7. Aktywność jest rozliczana w ligach z pełnym składem drużynowym.
  8. Wycofane lub usunięcie drużyny:
    •  decyzja odnośnie rozegranych już spotkań oraz nierozegranych spotkań zależy od momentu wycofania drużyny oraz ilości rozegranych meczów (wg terminów),
    •  jeśli drużyna wycofuje się z rozgrywek w 1 rundzie (do końca stycznia 2021), ale dotrzymywała terminów spotkań, to spotkania zostają zachowane, a pozostałe drużyny otrzymują walkowery,
    •  jeśli drużyna została usunięta w 1 rundzie w skutek niedotrzymywania terminów rozegranych spotkań, to wszystkie jej spotkania są usuwane,
    •  jeśli drużyna wycofuje się z rozgrywek w 2 rundzie sezonu (po 1 lutego 2021) i dotrzymywała terminów spotkań w 1 rundzie, to spotkania rozegrane w 1 rundzie zostają zachowane, 1 runda uzupełniana jest walkowerami, a spotkania z 2 rundy bezwzględnie zostają usuwane.

VIII. Wszystkie sytuacje nie wspomniane powyżej są rozstrzygane przez Zespół FH.

IX. Prawo interpretacji powyższego Regulaminu należy do Administratora.

X. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany całości Regulaminu lub jego punktów w dowolnym momencie trwania rozgrywek.

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia rozgrywek.

Data utworzenia regulaminu: 01.08.2021r.

Data ostatniej aktualizacji 14.11.2021r.