Zasady Rozgrywek

Zasady Rozgrywek Football Hub

Rozgrywki zostały stworzone dla popularyzacji sportu, aktywności fizycznej, gry w piłkę nożną. Ich głównym celem jest umożliwienie Zawodnikom organizacji meczów piłki nożnej i rywalizacja poprzez udostępnianie statystyk meczowych.

I. Serwis i Administrator Serwisu

  1. Odnotowywanie wyników Rozgrywek umożliwione i ułatwione jest Drużynom oraz Zawodnikom za pośrednictwem Serwisu Rozgrywek footballhub.pl, a konkretnie jego subdomeny league.footballhub.pl, którego Właścicielem i Administratorem jest Firma PPHU MM, właściciel marki Football Hub.
  2. Działalność Serwisu ogranicza się do umożliwienia nawiązania kontaktów pomiędzy Użytkownikami i Zawodnikami oraz Administratorem za pomocą Internetu; udostępniania i odnotowywania wyników wydarzeń sportowych oraz statystyk przekazywanych przez Zawodników i Użytkowników z zorganizowanych przez Nich wydarzeń.
  3. Administrator nie jest organizatorem wydarzeń sportowych, do odnotowywania których wykorzystywany jest Serwis i świadczone w nim usługi. To Użytkownicy Serwisu są organizatorami wydarzeń przygotowywanych z wykorzystaniem Serwisu i odpowiadają za ich przebieg.
  4. Przedmiotem działalności Serwisu jest: umożliwienie Użytkownikom tworzenia Kont i Profili własnych oraz swoich Drużyn sportowych, prezentacja osiągnięć sportowych, przeglądanie treści udostępnionych przez innych Użytkowników, korzystanie z Serwisu w celu ułatwienia organizacji wydarzeń sportowych.
  5. Użytkownicy w ramach Serwisu mają możliwość kupienia Usług dodatkowych oferowanych przez Administratora. Szczegóły płatności za Usługi dodatkowe dostępne są u Administratora oraz zawierają się w Regulaminie Płatności Serwisu.
  6. Każdy Zawodnik, Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się oraz przestrzegania Regulaminu Serwisu, Zasad Rozgrywek oraz Polityki Prywatności Serwisu.
  7. Więcej informacji w Regulaminie Serwisu dostępnym w Serwisie oraz w Polityce Prywatności.

II. Warunki przystąpienia do Rozgrywek

  1. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego i listy zawodników w Serwisie na stronie zgłoszeniowej: https://league.footballhub.pl/zapisz-druzyne/
  2. Stworzenie dedykowanych Profili i Kont w Serwisie.
  3. Dopełnienie wszelkich formalności zleconych przez Administratora (w tym dostarczenie wymaganych dokumentów).
  4. Dołączenie do Serwisu oraz udział w rozgrywkach jest darmowy.
  5. Zgłoszenie do Rozgrywek jest równoznaczne z zaakceptowaniem Polityki Prywatności, Regulaminu Serwisu i niniejszych Zasad Rozgrywek.
  6. Wytypowanie kapitana oraz osoby zastępującej, a następnie podanie ich opcji kontaktowych lub danych kontaktowych dostępnych dla innych kapitanów z ligi oraz Administratora.
  7. Aby móc zarejestrować zespół wymagana jest liczba minimum 6 zawodników.
  8. Zawodnicy dodani do Serwisu, czyli zapisani do rozgrywek muszą mieć ukończone minimum 18 lat. W przypadku osób niepełnoletnich pisemną zgodę na przystąpienie musi wyrazić rodzic lub opiekun prawny.

III. Kapitan Drużyny

  1. Ma prawo do stworzenia i wycofania drużyny z Serwisu.
  2. Ma prawo zgłoszenia nowych i usunięcia obecnych zawodników drużyny w trakcie sezonu.
  3. Jest odpowiedzialny za zachowanie się drużyny, zarówno podczas meczu jak i po jego zakończeniu oraz w społeczności Rozgrywek, tzn. na oficjalnych stronach, podstronach, profilach i grupach w mediach społecznościowych Football Hub oraz innych mediach Rozgrywek.
  4. Jest odpowiedzialny za bieżący kontakt z Administratorem i innymi Kapitanami zespołów
    w celu otrzymywania aktualnych informacji dotyczących Rozgrywek.
  5. Odpowiada za rozstrzyganie sporów w trakcie meczów oraz po ich zakończeniu wspólnie z Kapitanem drużyny przeciwnej.

IV. Założenia Rozgrywek

  1. Rozgrywki zostały stworzone dla popularyzacji sportu, aktywności fizycznej, gry w piłkę nożną. Ich głównym celem jest umożliwienie Zawodnikom organizacji meczów piłki nożnej i rywalizacja poprzez udostępnianie statystyk meczowych.
  2. W jednym roku kalendarzowym rozgrywamy dwa sezony gry – sezon wiosna i sezon jesień. Każdy sezon trwa 4 miesiące.
  3. Sezon wiosna (marzec, kwiecień, maj, czerwiec) rozpoczyna się 1 marca danego roku, kończy 30 czerwca danego roku.
  4. Sezon jesień (wrzesień, październik, listopad, grudzień) rozpoczyna się 1 września danego roku, kończy 30 grudnia danego roku.
  5. Miesiące styczeń, luty oraz lipiec, sierpień są miesiącami przerwy w grze.
  6. W każdym sezonie wyszczególniamy dwie rundy po 2 miesiące. Rundę podstawową i rundę rewanżową. Sezon wiosna (marzec-czerwiec) rundę podstawową ma w miesiącach marzec-kwiecień, a rundę rewanżowa maj-czerwiec. Sezon jesień (wrzesień-grudzień) rundę podstawowa ma w miesiącach wrzesień-październik, a rundę rewanżową listopad-grudzień.
  7. Dodatkowo wyszczególniamy trzy fazy sezonu. Fazę początkową sezonu (pierwszy miesiąc sezonu, czyli marzec lub wrzesień), fazę zasadniczą sezonu (dwa środkowe miesiące sezonu, czyli kwiecień i maj lub październik i listopad) oraz fazę finałową sezonu (ostatni miesiąc sezonu, czyli czerwiec lub grudzień).
  8. Każda liga liczy od 12 do 16 drużyn. Wyjątkiem może być najniższy poziom ligowy w wyniku dopełniania chętnych do udziału zespołów.
  9. Każda drużyna ma 4 miesiące, czyli około 16 tygodni na rozegranie meczów.
  10. Nie ma ograniczenia rozgrywania meczów rundami.
  11. Mecze rewanżowe między drużynami można rozgrywać najszybciej w tym samym tygodniu, ale nie w tym samym dniu.
  12. Spadki – z wyższego poziomu rozgrywek spadają 2 zespoły bezpośrednio (miejsce 7. i 8.).
  13. Awanse – z niższego poziomu rozgrywek awansują 2 zespoły bezpośrednio (miejsce 1. i 2.).
  14. Baraże miejsce 3. w lidze niżej gra bezpośredni mecz barażowy z miejscem 6. ligi wyżej o uczestnictwo w wyższym poziomie rozgrywek.
  15. Zasady punktowania są odmienne od standardowych w piłce nożnej. Przy każdym rozegranym fizycznie, na boisku meczu obie drużyny dostają zawsze dodatkowy 1 pkt. w ligowej tabeli. Przyznawanie punktów w tabeli:
    • zwycięstwo: +4 pkt,
    • przegrana: +1 pkt,
    • remis: +2 pkt.
  16. Mecze, które nie doszły do skutku, nie rozstały fizycznie rozegrane, ale o które są wnioskowane walkowery nie są liczone jako mecze rozegrane. Walkowery punktowane są:
    • walkower na korzyść: +3 pkt,
    • walkower na niekorzyść: 0pkt.
  17. Nowy zespół zawsze dołącza do najniższego istniejącego poziomu ligowego.

V. Zasady gry

  1. Wszelkie rozgrywane spotkania muszą być grane z duchem gry fair play!
  2. Dbając o zdrowie Zawodników, przebieg meczu w atmosferze bezpiecznej, przyjaznej gry w porozumieniu z Organizatorami spotkań (Użytkownikami, Zawodnikami) meczów ustala się bezwzględne nie wykonywanie wślizgów podczas trwania meczów. Każdorazowy wślizg wykonywany w bliskiej obecności przeciwnika karany powinien być rzutem wolnym dla przeciwnika.
  3. Dbając o zdrowie Zawodników, przebieg meczu w atmosferze bezpiecznej oraz mając na uwadze dbałość o nawierzchnię boisk ze sztuczną nawierzchnią w porozumieniu z Organizatorami spotkań (Użytkownikami, Zawodnikami) meczów ustala się bezwzględnie nie grać w obuwiu z metalowymi i długimi korkami. Obuwie dopuszczalne jest zgodnie z regulaminem obiektu, na którym zorganizowany jest mecz. Preferowany rodzaj obuwia to obuwie z podeszwą do gry na sztucznej nawierzchni, tzw. turfy.
  4. Administratorzy Serwisu nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za wypadki przed, po i w czasie rozgrywania spotkań zorganizowanych przez Zawodników, ani za koszty leczenia.
  5. Ustalona ogólnie liczba rozgrywających mecz osób na boisku to 6 zawodników, czyli 5 graczy w polu + bramkarz:
    • w przypadku mniejszej ilości przybyłych zawodników zaleca się rozegrać mecz w równej ilości zawodników po obu stronach,
    • Kapitanowie mają możliwość zawarcia wspólnego postanowienia o innej, określonej liczbie graczy na boisku w przypadku wybranego meczu.
  6. Czas gry:
    • standardowo 2 x 30 minut,
    • w przypadku obopólnej zgody Kapitanów możliwe jest zwiększenie czasu, ale do maksimum 2 x 45 minut,
    • wskazane jest, by czas gry mierzony był przez obie strony jednocześnie lub wyznaczoną osobę postronną (np. obserwatora lub sędziego jeśli bierze udział),
    • czas gry nie jest zatrzymywany w trakcie trwania spotkania, ale za obopólną zgodą Kapitanów może zostać przedłużony o ustaloną ilość minut.
  7. Liczba zmian w trakcie trwania meczu dowolna (zmiany hokejowe):
    • zawodnik wchodzący na boisko może pojawić się na placu gry dopiero po tym,
      gdy plac gry opuści zawodnik schodzący,
    • zmiana powinna odbywać się w wyznaczonej i ustalonej przez Kapitanów strefie przy boisku – linia środkowa boiska, lub okolice własnego pola karnego,
    • zmiany hokejowe nie dotyczą wymiany „całego składu”, wymiana „całego składu” może być przeprowadzona tylko gdy piłka opuści plac gry lub piłkę w rękach trzyma bramkarz drużyny przeprowadzającej zmianę.
  8. Stroje zawodników:
    • aby przystąpić do meczu minimum jedna drużyna powinna wyraźnie wyróżniać się kolorystycznie od rywali,
    • brak wymagań dotyczących numerów na plecach,
    • dopuszczalne są oznaczniki, plastrony, kamizelki itp.,
    • zawodnik nie powinien w trakcie gry nosić jakichkolwiek przedmiotów (np. biżuteria, okulary),
      które mogą stanowić zagrożenie dla niego samego oraz innych uczestników meczu,
    • obuwie dopuszczalne jest zgodnie z regulaminem obiektu, na którym zorganizowany jest mecz, jednakże ustala się bezwzględnie nie grać w obuwiu z metalowymi i długimi korkami (typu „wkręty”),
    • pierwszeństwo wyboru barwy koszulek posiada gospodarz meczu, czyli drużyna która zorganizowała miejsce do rozegrania meczu.
  9. Administrator Serwisu nie zapewnia oraz nie przewiduje udziału sędziów podczas meczów, ale Drużyny organizujące mecz mogą zaprosić sędziego na mecz we własnym zakresie:
    • w przypadku sędziowania meczu przez sędziego zaproszonego przez Drużyny organizujące nie pełni on roli komunikacyjnej z Administratorem Serwisu, statystyki niezmiennie udostępniają tylko Kapitanowie ów drużyn,
    • jeżeli w trakcie meczu ktokolwiek z Administracji Serwisu pełni rolę obserwatora (np. robiąc zdjęcia, relację live) nie rozstrzyga on żadnej sytuacji spornej z boiska, nie stanowi strony w wydarzeniach na boisku.
  10. Rzuty wolne:
    • rzut wolny wykonywany jest zawsze z piłki stojącej,
    • po faulu rzuty wolne są zawsze bezpośrednie,
    • po zagraniu piłki ręką, zawsze wykonywane są rzuty wolne pośrednie,
    • zawodnicy drużyny broniącej są zobowiązani stać w odległości co najmniej 3 metrów od piłki (w przybliżeniu około 5 kroków),
    • podczas rzutu wolnego bramkarz drużyny broniącej ma prawo poprosić o grę „na gwizdek”; oznacza to, że rzut wolny może być wykonany dopiero po sygnale bramkarza o gotowości do gry, a drużyna wykonująca rzut wolny ma obowiązek przestrzegania tej zasady.
  11. Bramkarz wykonuje wznowienie od bramki z ręki, nie obowiązuje tzw. „piątka”, czyli wybicie z piłki stojącej w polu karnym.
  12. Rzuty z autu wykonujemy nogą z linii bocznych boiska.
  13. Możliwe jest rozegranie maksymalnie 2 meczów ligowych z jednym przeciwnikiem w trakcie trwania danego sezonu. Nie ma ograniczeń do rozgrywania meczów rewanżowych, jednym postanowieniem jest, że nie mogą być rozgrywane w tym samym dniu.
  14. Klasyfikacja drużyn w tabeli jest ustalana według kryteriów kolejno:
    • ilość punktów,
    • bilans bramek strzelone do straconych,
    • strzelone bramki,
    • w przypadku remisu we wszystkich powyższych kryteriach – dodatkowy mecz w terminie ustalonym przez Zawodników lub Administratora – ale tylko w sytuacjach znaczących na koniec sezonu, tj. decydujących o awansie/spadku/zajęciu miejsca promowanego nagrodami.
  15. Walkower jest wpisywany jako wynik 3:0 do tabeli ligowej i przyznawane są punkty tylko 3 pkt do tabeli ligowej (walkower korzyść).
  16. Wynik meczu:
    • Kapitanowie obu drużyn zobligowani są do wypełnienia protokołu z meczu za pośrednictwem formularza dostępnego w Serwisie,
    • informacje, statystyki, wypełniane muszą być zgodnie ze stanem faktycznym oraz duchem gry fair play,
    • w przypadku braku zgodności co do wyniku meczu ze strony obu Kapitanów, mimo wyjaśnień i interwencji Administratora, mecz zostaje anulowany i musi zostać powtórzony.
  17. Zmiany w tabeli ligowej w trakcie trwania rozgrywek – Administrator zastrzega możliwość usuwania drużyn wycofanych oraz nieaktywnych.
  18. Przynależność zawodnika do zespołu – każdy Zawodnik może być jednocześnie członkiem tylko jednej drużyny z ramach rozgrywek.
  19. Nieuprawniony do gry zawodnik to:
    • nie zgłoszony do zespołu oraz odnotowany w Serwisie,
    • i/lub przypisanego do innego zespołu,
    • i/lub zawieszonego przez Administratora.
  20. Każdorazowa gra nieuprawnionego zawodnika, zatajona i odkryta przez drużynę przeciwną, na jej wniosek będzie skutkowała karami
  21. Rozgrywanie meczów z udziałem nieuprawnionego zawodnika podlegać będzie karze:
    • walkowera na niekorzyść drużyny, w której wystąpił nieuprawniony zawodnik lub powtórzenia meczu,
    • kara dla zespołu sklasyfikowanego wyżej w hierarchii: -4pkt.,
    • kara dla zespołu sklasyfikowanego niżej w hierarchii: -2pkt.,
    • zawieszenie zawodnika 1 miesiąc,
    • lub indywidualne kary nadane przez Administratora.
  22. Transfery:
    • Zawodnik może zmienić Drużynę maksymalnie 2 razy w ciągu jednego sezonu,
    • trzecia zmiana zespołu jest możliwa tylko w przypadku:
      • usunięcia obecnego zespołu,
      • założenia własnego zespołu dołączającego do rozgrywek,
      • usunięcie zawodnika z zespołu przez kapitana (w tym przypadku argumentację Administratorowi musi przedstawić wspomniany kapitan),
      • na skutek indywidualnie kierowanej do Administratorów Rozgrywek prośby o zgodę na transfer,
    • transfery każdorazowo robione są poprzez zgłoszenie w Serwisie.
  23. Dopisanie nowych zawodników:
    • nowych Zawodników (nie będących zrzeszonymi w żadnym zespole) dopisywać do drużyny przez cały czas trwania sezonu,
    • Zawodnika można dopisać do zespołu najpóźniej w dzień poprzedzający dzień meczowy, ale nie później niż 24h przed meczem, odstępstwa od tej zasady muszą być indywidualnie argumentowane i akceptowane przez drużynę przeciwną,
    • za moment „dopisania” zawodnika do zespołu traktuje się moment wysłania zgłoszenia poprzez oficjalny formularz znajdujący się na stronie (godzina otrzymania zgłoszenia w systemie).
  24. Odwoływanie meczu:
    • każdy zespół ma możliwość bez konsekwencji odwołania meczu na dłużej niż 1 dzień, dokładnie 24 godziny przed rozpoczęciem meczu, z wyłączeniem meczów „last minute” (czyli umawianych na mniej niż 24 godziny lub tego samego dnia),
    • odwołanie spotkania na krócej niż 24 godziny przed rozpoczęciem meczu będzie karane (na wniosek drużyny przeciwnej) walkowerem na korzyść przeciwnika,
    • wyjątkiem może być prośba przeciwnika by przełożyć mecz i nie karać ów zespołu, co zgodnie z duchem gry fair play i propagowaniem dużej ilości grania rekomendujemy,
    • nie pojawienie się na meczu bez wcześniejszego uprzedzenia rywala co najmniej 6 godzin przed meczem karane, oprócz oddaniem walkowera, dodatkowo punktami ujemnymi w tabeli przyznawanymi indywidualnie przez Administratora.

VII. Aktywność drużyn

  1. Brak aktywności przez 1 miesiąc, czyli 30 dni skutkować będzie usunięciem nieaktywnej drużyny z ligi (do weryfikacji przez Administratora), bez możliwości powrotu na zajmowane miejsce (ewentualny powrót do Rozgrywek nastąpi na zasadach nowej drużyny – do najniższego poziomu ligowego).
  2. Aktywność weryfikowana jest w ligach z pełnym składem drużynowym. Najniższe poziomy ligowe, ligi otwarte weryfikowane są indywidualnie.
  3. Wycofane lub usunięcie drużyny – przy wycofaniu się drużyny z ligi bierzemy pod uwagę ilość rozegranych meczów (tylko rozegranych fizycznie) w każdej z rund. Ilość znacząca to przełom 3/4 mecze. Działania przy podanych ilościach meczów z danej (jednej) rundy:
    • drużyna oficjalnie wycofuje się i rozegrała 3 mecze lub mniej danej rundy (czyli 3 lub mniej meczów z różnymi przeciwnikami w ramach jednej rundy) – usuwamy wszystkie mecze (ale zostają punkty za rozegrane spotkania – po 1 pkt. dla każdego zespołu, który zagrał mecz z ową wycofaną drużyną),
    • drużyna oficjalnie wycofuje się i rozegrała 4 mecze lub więcej danej rundy (czyli 4 lub więcej meczów z różnymi przeciwnikami w ramach jednej rundy) – wyniki rozegranych meczów rundy pierwszej zostają, pozostałe drużyny do wypełnienia rundy dostają walkowery (ale na zasadach walkowerów, czyli tylko po 3 pkt.),
    • drużyna oficjalnie wycofuje się w fazie finałowej sezonu (czyli na mniej niż miesiąc przed końcem sezonu – po albo w pierwszym dniu listopada lub pierwszym dniu czerwca) – nie usuwamy żadnych meczów, nie przyznajemy żadnych walkowerów – drużynę przenosimy na koniec tabeli – dla uniknięcia wypaczeń układu tabeli.

VI. Sytuacje sporne

  1. Administrator Rozgrywek ma prawo do wyciągania kar zarówno dla Drużyna, jak i Zawodników za łamanie Regulaminu, Zasad Rozgrywek, zasad fair play oraz za naganne zachowania na boisku jak i poza nim w ramach społeczności Rozgrywek.
  2. W przypadku jakichkolwiek niejasności głos ostateczny ma Administrator wprowadzający wyniki do systemu, do którego w takich przypadkach należy się zgłosić. Kapitanowie przekazując rozstrzygnięcie w spornej sytuacji Administracji, zgadzają się z późniejszą decyzją.
  3. Podstawą do rozstrzygania sytuacji spornych są Zasady Rozgrywek i Regulamin Serwisu.

VIII. Wszystkie sytuacje nie wspomniane powyżej są rozstrzygane przez Administratora Serwisu.

IX. Prawo interpretacji powyższych Zasad należy do Administratora.

X. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany całości Zasad lub jego punktów w dowolnym momencie trwania rozgrywek.

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia rozgrywek.

Data ostatniej aktualizacji 01.09.2023r.